Kuchaři do domu
Největší seznam osobních kuchařů a firem k pronajmutí na Vaše akce
Kuchaři do domu – úvodní stránka
AKC ČR AKC ČR a WACS

Domácí strava



Ilustrační fotografie

Naše babičky říkají, že není nad kvalitní domácí stravu. Zastánci domácího vaření ovšem nejsou jen naše babičky, ale řada odborníků na zdravou výživu z řad dietologů
a výživových poradců. Průzkumy ukazují, že děti zvyklé
na domácí připravenou stravu jsou méně vybíravé
a jedí více ovoce a zeleniny. Maminky kupující polotovary nebo hotová jídla budou i u svých dětí praktikovat stejný způsob stravování. Domácí příprava jídla není pro maminky tak pohodlná jako nákup hotového výrobku nebo polotovaru, ale pro děti je každopádně zdravější
a prospěšnější z mnoha důvodů.

Podle výzkumu děti, které pravidelně jedí domácí jídlo doma s rodinou, mají zdravější stravovací návyky
i v dospělosti
, netrpí tolik obezitou (trápí každého druhého dospělého Čecha), v dospělosti pravidelně
a zdravě snídají, pijí méně slazených nápojů a častěji konzumují zeleninu
a ovoce. Navíc si vybudují vztah ke konzumaci jídla
v rodinném kruhu a s přáteli, což vede k žádanému zdravějšímu životnímu stylu v dospělosti.

Zásadní výhodou zdravého domácího stravování je, že přesně víte z jakých surovin jídlo připravujete, máte kontrolu nad přemírou konzervantů a nezdravých přísad
a také nad množstvím jídla, které zkonzumujete. Máte možnost nahrazovat suroviny z receptů těmi zdravějšími (např. tučnou smetanu nahradit mlékem), používat výlučně čerstvé suroviny (množství obsažených vitamínů se snižuje také dobou skladování) či suroviny v biokvalitě. Můžete si vybrat zdravější a správnější úpravu potravin jako dušení, vaření a vaření
v páře. Při těchto úpravách nemusíte používat tolik tuku, nevzniká takové množství škodlivých látek (např. při grilování vzniká přepalováním tuku řada karcinogenních látek, při smažení a fritování dochází k oxidaci použitého tuku a následně ke vzniku škodlivých volných kyslíkových radikálů). Ovlivníte i délku vaření. Dlouhým vařením se ztrácí řada vitamínů a minerálních látek. Zeleninu se doporučuje vařit krátce, nejlépe dusit v páře a následně zakapat kvalitním olivovým olejem (syrovou nebo dušenou zeleninu), neboť některé vitamíny jsou rozpustné pouze v tucích. Můžete si dát pozor na samotnou přípravu pokrmu před tepelnou úpravou, nekrájet a nepoužívat kovové nádobí, poněvadž se tak ztrácí obsah vitamínů, zvláště kyseliny listové.

Nespornou výhodou domácího stravování je finanční úspora, doma připravené pokrmy jsou levnější i po započítání výdajů
na energie (elektrika, plyn, voda). Příjemnou výhodou domácí stravy je, že ovlivníte chuť pokrmu podle vlastních představ, výběr oblíbených ingrediencí či naopak vyloučíte suroviny, které nesmíte nebo nemáte v oblibě (např. česnek, cibuli, ryby), využijete rodinné recepty, které se dědí z generace na generaci a celkový styl vaření vyhovující Vám a Vaší rodině. Domácí strava je nejen přínosná pro Vás a Vaše děti, ale také pro Vaše seniory.

Nevýhodou každodenního vaření je bezesporu čas. Na webu Kuchaři do domu si vyberte svého osobního kuchaře, využijte jeho profesionálních služeb a jeho kulinářského talentu, ušetříte tak svůj drahocenný čas strávený nákupem, přípravou jídel a denním úklidem při vaření, zároveň si Vy a Vaše rodina pochutnáte na domácí stravě z výhradně čerstvých surovin, navaří Vám čerstvá zdravá jídla podle Vašich chutí, oblíbených surovin nebo surovin doporučených dle lékařských diet, správně nutričně vyváženou stravu dle nejnovějších trendů moderní gastronomie, delikatesy mezinárodní kuchyně nebo podle Vašich rodinných tradic a stylu vaření. Osobní kuchař nakoupí čerstvé suroviny, může k vám přicházet denně nebo vám navařené pokrmy na příštích pár dní uskladní do lednice s návodem na ohřátí či zamrazí. Zanechá po sobě vždy uklizenou kuchyň, provoněnou čerstvě navařenými jídly.

Zdroj: Wikipedie
Foto: ©SAMphotostock.cz/ studiomasina