Kuchaři do domu
Největší seznam osobních kuchařů a firem k pronajmutí na Vaše akce
Kuchaři do domu – úvodní stránka
AKC ČR AKC ČR a WACS

Přibrali jste po Vánocích? Jak být opět fit? Bylinky podporující hubnutí


Ilustrační fotografie

Mnozí z nás už víme, že krátké a drastické diety mají tzv. jo-jo efekt – váha mnohdy ukáže po ukončení diety více kil než před jejím zahájením.
Pokud se rozhodneme shodit pár kilogramů, je vhodné si vše předem naplánovat a dbát na denní vyvážený poměr živin.

Snídaně by měla být pilířem dne. Je prokázáno, že ti, kdo nesnídají, se během dne uchylují k přejídání.
Podle průzkumů Světové zdravotnické organizace je doporučováno pět porcí ovoce a zeleniny denně, jedna porce by se měla vejít do dlaně, obsahují vlákniny, mají vyšší obsah vody a nižší počet kalorií než ostatní potraviny. Kvůli pozvolnému uvolňování cukru do krve jsou vhodné i mléčné výrobky.

Vyhýbejme se: vypékání tuků, smažení, zahušťování omáček, živočišným tukům, sladkostem, pokud nejsou přírodní jako med a ovoce,  dále všemu těžce stravitelnému (čerstvé pečivo, množství luštěnin), konzumaci a pití jedno přes druhé, např. současně ovoce a zeleninu. Nejíst, pokud nejste hladovi a nemáte čas.
Méně jídla sníme, když budeme jíst pomalu a důkladně ho rozkoušeme, lépe se tráví.

My ale nechceme držet žádné trvalé diety, chceme shodit ta dvě – tři povánoční kila. Na internetu nalezneme nepřeberné množství očistných kúr v rámci diet.
V každém případě bychom měli mít dostatek vláknin, ta stimuluje stahy střev, změkčuje stolici a podporuje střevní mikroflóru. Je to vlastně prebiotikum, které je nezbytné pro fungování probiotik a tím podporuje imunitu.

Podle doc. RNDr. PhMr. Ireny Leifertové, naší přední odbornice na léčivé byliny, už naši předkové využívali hojně povzbuzující kúry z bylin, stimulovali trávicí a vylučovací trakt např. fenyklem, slivoní, pampeliškou, sedmikráskou, listy černého rybízu, šípky, vrbovou kůrou. V tomto případě dejme spíše na radu zkušeného lékárníka. Rádi nám v lékárně profesionálně poradí.

Odlehčeme tedy jídelníček! Zvýšíme příjem uvedených bylinek, tím podpoříme pitný režim, tudíž budeme čilejší, zmizí zácpa, možná i bolesti hlavy či kožní problémy.
Závěrem – pitný režim, více zeleniny a ovoce, bílého masa, ryb a hlavně rozumné porce několikrát denně. To vše ve spojení s pravidelným pohybem. Například dvacet až třicet minut rychlé chůze denně.

Dr. F. X. Mayr: „Kdo sní před spaním bohatou večeři, podobá se strojvůdci, který roztopí lokomotivu naplno a poté ji postaví do kůlny.

Čaj z listů černého rybízu:
2 lžičky byliny zalijeme horkou vodou, louhujeme 10 minut, scedíme. Pijeme 2 – 3x denně, vždy si připravíme čerstvý.

Šípkový čaj: drcené  plody necháme namočené asi jednu hodiny, povaříme 10 minut, chvilku necháme odstát, přecedíme. Na hrnek čaje připravíme asi ½ lžičky plodů. 

Autor: Eva Ch.
Zdroj: J. Karl – Léčivá moc přírody

TIP:
Čeká vás příprava rodinné oslavy, narozeniny, jubilea, svatba, firemní akce, zábavný teambuilding, párty, grilování?
NEMÁTE ČAS? Potřebujete kuchaře nebo kompletní catering? Záleží Vám na úspěchu akce? Užijte si oslavu se svými hosty! Bez práce! ŠETŘTE SVŮJ ČAS, PRÁCI, STAROSTI, PENÍZE!
Objednejte si osobního profesionálního kuchaře nebo zážitkový catering! Kompletně se o akci postará! Přijede za Vámi - domů, zahradu, na chatu, do zázemí firmy, klubu. Kuchař sestaví vaše oblíbené menu, nakoupí, přiveze inventář, navaří, naservíruje, uklidí kuchyň, pobaví hosty a odjíždí.
V útulném soukromí se oslava vyplatí! Zajistíme také pěkné prostory na vaše akce.

Kde hledat kuchaře, cateringové služby nebo lekce vaření?
Objednejte na portálu Kuchaři do domu.cz - největší seznam osobních kuchařů a cateringových firem na objednání na Vaše akce. Celá ČR. 

Jak objednat kuchaře
na oslavu nebo catering?
Vaši poptávku pošleme ověřeným a spolehlivým mistrům kuchařům nebo firmám. Sami si vyberete nejlepší nabídku menu, cenovou nabídku.
ZADAT POPTÁVKU: ZDE  
www.KuchariDoDomu.cz

Ostatní

Paprika: Víte, že se používá jako zelenina, koření nebo jako lék?

Paprika obsahuje betakaroten, který se v těle mění na vitamín A, lykopen – červené rostlinné barvivo antioxidačního účinku. Červenou papriku můžeme nechat spálit dočerna, po včasném oloupání je zase červená. 

čtěte více...

Hrušeň obecná: Mezi ovocnými stromy se dožívá nejvyššího věku

Hrušky jsou velmi chutné ovoce, obsahují větší množství sacharidů, mají nízký obsah tuků a proteinů. Patří vedle jabloní k našim nejrozšířenějším ovocným stromům. Mezi ovocnými stromy se dožívá nejvyššího věku.

čtěte více...

Bylinky a vaření: Měsíček lékařský

Měsíček lékařský má květy, které lze přidat do salátů, čerstvé i sušené, jako ozdobu do pomazánek, polévek. Rýži dodává pikantní chuť. Měsíčková šťáva povzbuzuje játra i žlučník, posiluje slinivku břišní a ulevuje křečím.

čtěte více...

Bylinky: Máta peprná v kuchyni

Máta peprná je ze všech mát tou nejcennější, má velké hojivé účinky způsobené vysokým obsahem mentolu. Syrová je vynikající jako ochucovadlo do salátů, omáček nebo želé. Výborná je k mletému čí jehněčímu masu.

čtěte více...

Podběl: Znáte jeho zdravotní účinky a použití?

Podběl se užívá při zánětech horních cest dýchacích, k potlačení zánětů a k lepšímu odkašlávání. Byl zjištěn močopudný a antiastmatický účinek. Podběl by se měl užívat po dobu 4 – 6 týdnů, vzhledem k obsahu toxických alkaloidů.

čtěte více...

Poklad aztéckých běžců neboli chia semínka

Podle lidových doporučení chia semínka zlepšují imunitu, regenerují tkáně, příznivě ovlivňují pokožku, chrání před dehydratací organismu, snižují cholesterol a riziko vzniku osteoporózy. Doporučují se při dietě a cukrovce, neobsahují lepek.
 

čtěte více...

Znáte Mladý ječmen? Má významné účinky na zdraví!

Mladý ječmen podporuje zdravý růst. „Zelené" bílkoviny léčí vředy a chrání povrchové tkáně a sliznice. Vitamíny a ostatní živiny v Mladém ječmeni zůstávají téměř nedotčené. Mladý ječmen se vyznačuje silnou antioxidační aktivitou.

čtěte více...

Vánočka: Historie pečení, rekordy a zajímavosti

Vánočka je symbolem života a plodnosti, svým tvarem připomíná Ježíška v peřince. Podle množství tuku dělíme vánočky na máslovou, její těsto je těžší, obsahuje více droždí, je nižší a méně nadýchaná než tuková. Chutná ale lépe.

čtěte více...

Připravme si sladké a zdravé mlsání nejen na zimu! Sušené švestky

Sušené švestky působí preventivně proti výskytu hemeroidů a nádorům tlustého střeva. Rozpustná vláknina ze sušených švestek příznivě ovlivňuje stěny střev a snižuje cholesterol v krvi.

čtěte více...

Rajská jablíčka: Využití v kuchyni a domácí výroba kečupů

Doporučují se lidem s onemocněním srdce, poruchami látkové výměny, i na problémy s prostatou. Působí také jako prevence rakoviny dělohy, slinivky, jícnu. Podporují imunitu, mají antioxidační účinky.

čtěte více...

Kokos: Největší semínko světa!

Dužnina kokosu obsahuje 60 % tuku, proteiny, křemík, hořčík, draslík, fosfor, cukry, nenasycený tuk, vlákninu a glycidy. Léčí  nervové nemoci, podporuje paměť, odstraňuje nečistoty pleti.

čtěte více...

Reveň, lidově zvaná rebarbora: Prospěšná našemu zdraví, ale...

Je prospěšná pro krevní oběh, pokožku i vlasy, posiluje nervovou soustavu, stavbu kostí, zbavuje tělo jedů. Nedoporučuje se těhotným a kojícím ženám, stejně jako dětem do tří let, lidem s ledvinovým onemocněním.

čtěte více...

Rukola pro naše zdraví: Používáte ji v kuchyni?

Rukola má nahořklou chuť připomínající ředkvičky. Konzumace listů působí proti únavě, posiluje imunitu, odvar z kořene odstraňuje zažívací problémy. Rostlina má močopudné účinky, pročišťuje krev.

čtěte více...

Zánět ledvin: Bylinná podpůrná léčba

Zánět ledvin je vážné onemocnění vylučovací soustavy a je nutné, aby k zahájení jeho léčby došlo co nejdříve. Nemocný by měl vždy navštívit lékaře. Na každé onemocnění ale odjakživa byly bylinky.

čtěte více...

Koblížky z lásky a pověry na sv. Valentina

Vlastnoručně vytvořený dárek v podobě něčeho sladkého potěší každého z nás, obzvlášť darujeme-li jej právě v den svatého Valentina. Chceme-li koblížek použít jako valentinku, vložíme ho do malého celofánového sáčku.

čtěte více...
Více z kategorie zajimavosti naleznete ZDE